כיום קיימים במשק הישראלי ארבע חברות אשר מספקות תקשורת סלולארית לצרכנים. כאשר לכל חברה יש מסלולים רבים המקשים את הבחירה על הצרכן, לכן, פעמים רבות הצרכן מבצע החלטה שגויה ומתחבר למסלול שאיננו אופטימאלי לו.
להלן מספר שלבים שעליכם לבצע בכדי לבחון את מסלולכם:
שלב ראשון:
יש להתקשר לשירות הלקוחות או לגשת לעמדת שירות של החברה הסלולארית אליה הינכם מחוברים ולבדוק באיזה מסלול אתם נמצאים, בנוסף בדקו מהי ההוצאה החודשית הממוצעת שלכם.
חשוב מאוד לברר האם המסלול שבו אתם נמצאים הינו בהתחייבות או לא (במידה ואתם אכן בהתחייבות בררו כמה יעלה לצאת ממנה).
שלב שני:
לאיזה מגזר אתם משתייכים?
מבחינת חברות הסלולאר קיימים מסלולים רבים לקהלי יעד שונים. רוב הצרכנים משתייכים לקבוצה זו או אחרת ועל כן יש לאתר את הקבוצה שלכם. קיימות קבוצות רבות שמקבלות תנאים מעודפים לדוגמא, עובדי המדינה.
ישנם מספר מסלולים, לדוגמא: מסלול סטודנטים, מסלול חיילים, מסלול עולים, מסלול חרדים, מסלול צעירים מסלול משפחה, מסלולים של ועדי עובדים למיניהם ועוד רבים ושונים.
שלב שלישי:
יש לבדוק כמה אתם משתמשים בטלפון..
1. כמות דקות יוצאות:
לדוגמא 600 דקות
2. כמות דקות לכל חברה בנפרד:
לדוגמא, לחברת פלאפון 150 דקות, לחברת סלקום 160 דקות ו290 דקות לבזק.
3. יעדים: משפחה או חברים?
לדוגמא 100 דקות
4. כמות הודעות:
לדוגמא 150 הודעות
שלב רביעי:
מה יש למתחרים?
יש לכם שתי אפשרויות:
1. לברר בכל חברה סלולארית, איזה מסלולים יש להם שיכולים להיות לכם משתלמים.
להיכנס לאתרSaveIt וליהנות מכלי ממוחשב אשר בוחן עבורכם את המסלול המשתלם ביותר.
שלב חמישי:
איזה מסלולים יש?
1. רגיל
א. דמי מנוי - לרוב דמי מנוי במסלול רגיל ינוע בין 5.9 ש"ח ועד 19.9 ש"ח
ב. עלות דיבור - תקבע עלות קבוע לדקת שיחה (59 אג' לדוגמא)
2. בנק דקות
א. דמי מנוי - בבנק דקות קונים כמות דקות מראש. לדוגמא קניתם 100 דקות בתמורה ל- 50 ש"ח. ככל שקונים בנק דקות יותר גדול העלות לדקה יורדת.
ב. עלות דיבור - יש לשים לב לעלות דקת שיחה אחרי הבנק, קיימים מסלולים בהם דקת שיחה אחרי הינה גבוהה יחסית למקובל בשוק. (69 אג'). בנוסף יש לבחון האם אתם מדברים כמות דקות המתאימה לבנק הדקות שבחרתם, במידה והינכם מדברים פחות מבנק הדקות בעצם אתם מפסידים זמן אוויר ואם אתם מדברים יותר אתם גם עלולים להפסיד במקרה ודקת השיחה שאחרי גבוהה.
3. מדורג
א. דמי מנוי - במסלולים מדורגים דמי המנוי לרוב דומים לדמי מנוי במסלולים רגילים
ב. עלות דיבור - לרוב במסלולים מדורגים מנסים להמריץ אתכם לדבר יותר ולשלם פחות, לדוגמא עד 100 דקות 59 אג' לדקה, עד 200 דקות 55 אג' לדקה וכן הלאה. יש לשים לב באם המסלול המדורג המוצע לכם הינו רטרואקטיבי או לא, במסלול רטרואקטיבי במידה ודיברתם 150 דקות תשלמו 55 אג' (ע"פ הדוגמא) ובמסלול שאיננו רטרואקטיבי תשלמו 100 דקות ב- 59 אג' ואת ה- 50 דקות הנותרות בעלות של 55 אג' לדקה.
שלב חמישי:
חבילות sms
הודעת sms בודדת עולה היום כ- 45 אג' בתוך הרשת, במידה ואתם שולחים הודעה מחוץ לרשת בה אתם מנויים קיימת תוספת של כ- 3 אג' להודעה.
בכתבה "חבילות ,SMS מה משתלם לכם?" באתר www.saveit.co.il תוכלו למצוא את כל הפרטים אודות חבילות ה- sms אשר מוצעות בשוק הסלולאר נכון לתאריך 20.9.08
הכתבה נכתבה ע"י צוות אתר www.saveit.co.il
להלן מספר שלבים שעליכם לבצע בכדי לבחון את מסלולכם:
שלב ראשון:
יש להתקשר לשירות הלקוחות או לגשת לעמדת שירות של החברה הסלולארית אליה הינכם מחוברים ולבדוק באיזה מסלול אתם נמצאים, בנוסף בדקו מהי ההוצאה החודשית הממוצעת שלכם.
חשוב מאוד לברר האם המסלול שבו אתם נמצאים הינו בהתחייבות או לא (במידה ואתם אכן בהתחייבות בררו כמה יעלה לצאת ממנה).
שלב שני:
לאיזה מגזר אתם משתייכים?
מבחינת חברות הסלולאר קיימים מסלולים רבים לקהלי יעד שונים. רוב הצרכנים משתייכים לקבוצה זו או אחרת ועל כן יש לאתר את הקבוצה שלכם. קיימות קבוצות רבות שמקבלות תנאים מעודפים לדוגמא, עובדי המדינה.
ישנם מספר מסלולים, לדוגמא: מסלול סטודנטים, מסלול חיילים, מסלול עולים, מסלול חרדים, מסלול צעירים מסלול משפחה, מסלולים של ועדי עובדים למיניהם ועוד רבים ושונים.
שלב שלישי:
יש לבדוק כמה אתם משתמשים בטלפון..
1. כמות דקות יוצאות:
לדוגמא 600 דקות
2. כמות דקות לכל חברה בנפרד:
לדוגמא, לחברת פלאפון 150 דקות, לחברת סלקום 160 דקות ו290 דקות לבזק.
3. יעדים: משפחה או חברים?
לדוגמא 100 דקות
4. כמות הודעות:
לדוגמא 150 הודעות
שלב רביעי:
מה יש למתחרים?
יש לכם שתי אפשרויות:
1. לברר בכל חברה סלולארית, איזה מסלולים יש להם שיכולים להיות לכם משתלמים.
להיכנס לאתרSaveIt וליהנות מכלי ממוחשב אשר בוחן עבורכם את המסלול המשתלם ביותר.
שלב חמישי:
איזה מסלולים יש?
1. רגיל
א. דמי מנוי - לרוב דמי מנוי במסלול רגיל ינוע בין 5.9 ש"ח ועד 19.9 ש"ח
ב. עלות דיבור - תקבע עלות קבוע לדקת שיחה (59 אג' לדוגמא)
2. בנק דקות
א. דמי מנוי - בבנק דקות קונים כמות דקות מראש. לדוגמא קניתם 100 דקות בתמורה ל- 50 ש"ח. ככל שקונים בנק דקות יותר גדול העלות לדקה יורדת.
ב. עלות דיבור - יש לשים לב לעלות דקת שיחה אחרי הבנק, קיימים מסלולים בהם דקת שיחה אחרי הינה גבוהה יחסית למקובל בשוק. (69 אג'). בנוסף יש לבחון האם אתם מדברים כמות דקות המתאימה לבנק הדקות שבחרתם, במידה והינכם מדברים פחות מבנק הדקות בעצם אתם מפסידים זמן אוויר ואם אתם מדברים יותר אתם גם עלולים להפסיד במקרה ודקת השיחה שאחרי גבוהה.
3. מדורג
א. דמי מנוי - במסלולים מדורגים דמי המנוי לרוב דומים לדמי מנוי במסלולים רגילים
ב. עלות דיבור - לרוב במסלולים מדורגים מנסים להמריץ אתכם לדבר יותר ולשלם פחות, לדוגמא עד 100 דקות 59 אג' לדקה, עד 200 דקות 55 אג' לדקה וכן הלאה. יש לשים לב באם המסלול המדורג המוצע לכם הינו רטרואקטיבי או לא, במסלול רטרואקטיבי במידה ודיברתם 150 דקות תשלמו 55 אג' (ע"פ הדוגמא) ובמסלול שאיננו רטרואקטיבי תשלמו 100 דקות ב- 59 אג' ואת ה- 50 דקות הנותרות בעלות של 55 אג' לדקה.
שלב חמישי:
חבילות sms
הודעת sms בודדת עולה היום כ- 45 אג' בתוך הרשת, במידה ואתם שולחים הודעה מחוץ לרשת בה אתם מנויים קיימת תוספת של כ- 3 אג' להודעה.
בכתבה "חבילות ,SMS מה משתלם לכם?" באתר www.saveit.co.il תוכלו למצוא את כל הפרטים אודות חבילות ה- sms אשר מוצעות בשוק הסלולאר נכון לתאריך 20.9.08
הכתבה נכתבה ע"י צוות אתר www.saveit.co.il
בעלים של אתר לחיסכון, שירותי האתר ניתנים ללא כל עלות מצד המשתמש.
http://www.saveit.co.il/
כחלק מהראיה הכללית של החברה אנו מעודדים צרכנות נבונה ונכונה, אנו ננסה לתמוך בכך על ידי מאמרים אודות חיסכון, הוספת כלי חיסכון לאתר ועוד.
אנא בקרו באתר ותתנסו, נשמח לכל תגובה שהיא ב- "צור קשר" באתר.
תודה
טל
http://www.saveit.co.il/
כחלק מהראיה הכללית של החברה אנו מעודדים צרכנות נבונה ונכונה, אנו ננסה לתמוך בכך על ידי מאמרים אודות חיסכון, הוספת כלי חיסכון לאתר ועוד.
אנא בקרו באתר ותתנסו, נשמח לכל תגובה שהיא ב- "צור קשר" באתר.
תודה
טל